מד טווח לייזר – איך הוא עובד?

מד טווח לייזר – איך הוא עובד?

מד טווח לייזר, או במונח פשוט יותר: מודד לייזר, הוא מכשיר שמאפשר למדוד מרחק ללא צורך להתקרב אל העצם הנמדד.

היום הלייזר משמש כמעט בכל תחום בחיי היומיום ולשימושים מקצועיים. כך למשל, ניתן לראות אותו בתחום הרפואה, תחום החיתוך התעשייתי וגם בתחום הארכיטקטורה, ההנדסה והמדידות. התכונות המתקדמות של הלייזר מנותבות גם למגוון תחומים נוספים, ואחד מהם הוא האפשרות למדוד מרחקים.

במאמר זה נסקור את יתרונות המכשיר, מאפייניו, דרך פעולתו, ויתרונות ההתקשרות עם חברת ג’י.אמ.אקס מערכות.

איך המכשיר עובד?

מד טווח לייזר עובד באמצעות הקפצת קרן לייזר גלויה מעל משטח נייח. המכשיר מקבל את ההשתקפות דרך העדשה, מחשב את שלב הפאזה או זמן הטיסה, ומתרגם את התוצאות למדידה דיגיטלית.

פשוט באמצעות הליך של הצבעה והקלקה, המכשיר מבצע ברוב המקרים מדידה בתוך פחות משנייה, ומאפשר לכם למדוד מרחק מבלי ללכת למרחקים ארוכים או לטפס לגבהים.

מד טווח לייזר שולח אותות לייזר אל היעד, ומודד את הזמן הדרוש להשתקפות האות עד שהוא חוזר אל המכשיר. מודדי לייזר משוכללים יותר מכילים רכיבים מתקדמים כגון:

  • מדידת שטחים.
  • נפחים.
  • דיאגונליים.
  • פיתגורס.
  • שמירה בזיכרון של מדידות קודמות.
  • חישובים בזמן אמת.
  • ועוד מגוון מאפיינים שמאפשרים לאנשי מקצוע למדוד מרחקים בקלות וביעילות.

את סרט המידה הקלאסי מודד טווח לייזר מנצח בקלות ואין לו מתחרים מבחינת דיוק, מהירות, ורסטיליות, בטיחות, תפקוד ונוחות, והוא מביס בקלות גם מודדי מרחק אולטראסוניים, במיוחד בזכות רמת הדיוק הגבוהה.

מדידת הטווח

‘כדי למדוד את המרחק המרבי יש צורך לכוון את הלייזר על צלחת היעד, המגדילה את טווח המדידה ומבהירה את הנקודה על מנת להקל על הצפייה. הכוונת מד טווח לייזר לבניין טיפוסי יכולה להפחית את טווח היעד הרחוק עד לעשרים אחוזים או יותר.

אור בהיר, טמפרטורות גבוהות ומשטחים בלתי צפויים כגון מתכת מבריקה, עשויים להעיב על איכות המדידה, אך ברוב המקרים תתקבל התראת שגיאה במקום מדידה שגויה, אם התנאים אינם אופטימליים.

כמה מילים על חברת GMX

חברת ג’י.אמ.אקס מערכות מפעילה מעבדה מתקדמת שעובדת בהתאם לסטנדרטים בינלאומיים גבוהים ביותר, ופועלת בשקיפות מלאה למתן פתרונות ללקוחותיה. הפעילות מבוצעת בקפדנות ובשמירה על התקנים המחמירים הקבועים בעולם המדידות. הצוות שלנו מיומן, חרוץ ומקצועי ויש לו את ההסמכות לעיסוק בתחום, מהחברות Topcon, Handheld ו-Juniper.

אנחנו מציעים שירותי כיול ותיקון לפני הרכישה ולאחריה, למכשירי לייזר, מכשירים גיאודטים ומכשירי אופטיקה, ומרכיבים פתרונות מותאמים אישית לצרכים שלכם, כולל המצאת פתרונות שאינם קיימים בשוק.