מאזנת דיגיטלית – לאנשי מקצוע מתחילים ומתקדמים

מאזנת דיגיטלית – לאנשי מקצוע מתחילים ומתקדמים

  המאזנת הדיגיטלית היא הדגם המפותח של המאזנת האופטית. בעוד המאזנת האופטית עובדת ומתפקדת באופן אנלוגי, המאזנת האופטית משכללת את ביצועיה ומביאה תוצאות איכותיות ביותר במאמץ מופחת.

למי מתאימה המאזנת הדיגיטלית?

המאזנת הדיגיטלית, בדומה למאזנת האופטית, גם היא שייכת לתחומי האופטיקה והמכניקה והמנגנון שלה מתקיים באופן דומה. אך בשונה מאחותה האופטית, המאזנת הדיגיטלית מפיקה תוצאות באופן אלקטרוני והתצוגה שלהן מתבצעת באופן דיגיטלי, כך שניתן לחזות בתוצאות באופן ברור ונהיר. 

גישה חדשנית

כניסת תחום הדיגיטציה אל תוך עולם המדידה ייצר דור חדש ומתקדם של מכשירים משוכללים ביותר. דור המכשירים החדשני מתאפיין בתוצאות מדויקות יותר שמופקות באופן מהיר יותר. בנוסף, המאזנת הדיגיטלית מסוגלת לעמוד בתנאי שטח קשים ומורכבים יותר מזו האופטית.

למה דיגיטלית ולא אופטית?

שתי השיטות טובות ביותר, אך ההבדל המהותי הוא שהמאזנת הדיגיטלית ידידותית יותר למשתמש. אנשי המקצוע הוותיקים שבינינו ודאי מורגלים כבר למאזנת האופטית הישנה והטובה. אך הדור החדש של אנשי המקצוע, דור שגדל עם מחשב וטלפון בכף היד, כנראה יחווה קושי רב יותר בעבודה עם מאזנת אופטית. המאזנת הדיגיטלית הופכת את תהליך העבודה לקל ופשוט יותר, ולכן היא מתאימה לאנשי מקצוע ותיקים ולאנשי מקצוע מתחילים כאחד.

סוגי מאזנות דיגיטליות

מאזנת דיגיטלית דגם DL-502 – Digital Level: מאזנת דיגיטלית מסוג משוכלל ביותר שכוללת חצובה. מספקת רמת דיוק ואמינות ברמות הגבוהות ביותר. היתרון המשמעותי של מאזנת מסוג זה הוא הכפתור שנמצא בה: כפתור שמשמש להפעלת מדידה ואחסון מידע. זהו הכפתור היחיד במאזנת כך שהשימוש בה פשוט ביותר. בנוסף, למאזנת זו זיכרון פנימי שכולל בתוכו תכניות מדידה מותקנות מראש. מאזנת דיגיטלית דגם LS ORION2: בדומה למאזנת הקודמת, גם מאזנת זו כוללת חצובה. אך מאזנת זו כוללת גם מטר ברקוד, מה שמשכלל את יכולות המדידה הדיגיטליות שלה. מבחינת עמידות בתנאי שטח, אין לה מתחרות: היא עמידה בתנאים קשים של מים ואבק כאחד. מאזנת זו מאפשרת מדידה אלקטרונית גם למרחק וגם לגובה ותוצאות המדידה מופיעות על מסך LCD גדול בעל רזולוציה גבוה ומתקדמת. 

יתרונות המאזנת הדיגיטלית

המאזנת הדיגיטלית בעלת יתרונות רבים. מפני שתהליכי החישוב מתבצעים באופן דיגיטלי, לא רק שהתוצאה מגיעה באופן מהיר יותר (חיסכון בזמן), התוצאה עצמה גם תהיה מדויקת יותר. כלומר, המאזנת הדיגיטלית מציבה רף חדש מבחינת ערכים של איכות עבודת המדידה לעומת כמות הזמן הנדרשת לתהליך העבודה. 

סיכום

הגישה החדשנית בתחום המאזנות הדיגיטליות הביאה לתוצאות שטרם נראו בעולם המדידה, הן מבחינת איכות התוצאה והן מבחינת הזמן שנדרש להגיע אליה. המאזנות הדיגיטליות משומשות כיום בשלל תחומים מקצועיים: מהנדסה אזרחית ועד לאדריכלות, המאזנות הדיגיטליות הן פתרון מדויק, פשוט ויעיל לאנשי מקצוע מתחילים ולאנשי מקצוע וותיקים כאחד.