אילו מכשירים מודדים חייבים?

אילו מכשירים מודדים חייבים?

אם בעבר מודדים השתמשו בסרטי מדידה, הטכנולוגיה הביאה איתה מכשירים נוספים ויכולות דיוק שלא היו קיימות בעבר. המכשירים האלו יכולים לשמש מהנדסים, אדריכלים, גופים ממשלתיים שמודדים וממפים, חברות צבאיות וכן חברות בשוק הפרטי שמבצעות מדידות.

אמנם גם היום משתמשים בסרטי מדידה, אך ישנם מכשירים מתקדמים כמו GPS וטוטאל סטיישן. מודדים מקצועיים כמו קבלנים ואנשי מקצוע אחרים ישתמשו גם במכשירים כמו מאזנות לייזר ומאזנות אופטיות.

מדידה מדויקת הינה הכרחית למיפוי, בנייה, וחישובים. מאז שנכנסו לחיינו מכשירי מדידה מדויקים, מדענים תיקנו מגוון תהליכים בתנאי שטח. כשיש צורך להשיג מידות מדויקות על מנת להבטיח עבודה מדויקת, יש צורך במוצרים לסימון ומדידה בשטח. 

מכשירי מדידה גיאודטיים

מכשירי מדידה גיאודטיים הם מכשירים שנועדו למדוד מיקום נקודות ולקבען במרחב. דוגמאות לשימוש במדידת הנקודות ניתן למצוא בניווט מטוסים, בסימון גבולות, במיקום גשרים ובקביעת מידות ביחס למפות ארציות ומפות ערים. באמצעות מכשירי מדידה גיאודטיים ניתן לבצע מדידה מדויקת במיוחד, למעשה עד לדיוק של מילימטר אחד, כשזו נעשית על ידי מיקום המכשיר בנקודה מסוימת. כדי להגיע לרמת הדיוק המקסימלית, יש לנסות להביא לכך שהנקודה תהיה ממוקמת בין שתיים או שלוש נקודות אחרות שכבר מדודות וידועות מראש. באופן זה מדידת המיקום היחסי אל המכשיר מדויקת יותר.

ישנם שלושה מכשירי מדידה גיאודטיים עיקריים שמשווקים על ידי חברת GMX והם מומלצים במיוחד עבור מודדים:

  • מכשיר דיסומטי ידני או רובוטי. למכשיר המנועי האוטומטי קיימת יכולת זיהוי מטרה, תוכנת מדידות משוכללת, כוונון אוטומטי מנקודה לנקודה, וקיימת אפשרות שדרוג למכשיר רובוטי מלא. שדרוגים נוספים יכולים להתאים את המכשיר למגוון צרכים.
  • מכשיר תאודוליט, המאפשר עבודה מהירה הודות לממשק מסך ה-LCD הפשוט, הגדול, והברור לעין.
  • מכשירי GPS/GNSS, המסייעים להתמודדות עם אתגרי עבודה בתנאי שטח. קיימים מכשיר המורכבים משילוב של טכנולוגיות מתקדמות, רמת דיוק גבוהה גם בתנאי שטח קשים במיוחד, קליטת כל סוגי הלווינים, אלגוריתמים מתקדמים ועוד.

באילו עוד מכשירי מדידה אפשר להשתמש?

תחום המדידה רחב ומתפתח, וקיים מגוון רחב של מכשירי מדידה נוספים. ניתן למנות למשל שימוש ברחפנים שהולך ומתרחב, תוכנות הדמיה – contextcapture, מכשיר טוטאל סטיישן, ציוד מדידה לבנאים, ציוד מוקשח בתקני צבא, טאבלטים מוקשחים, מחשבי כף יד מוקשחים לעבודות בתנאי שטח עם התאמה לתנאי מזג האוויר, ועוד.

כשאתם מחפשים מכשירי מדידה כדאי לפנות לחנות מתמחה בתחום על מנת לקבל התאמה אישית לצורך שלכם מבלי לבזבז כספים מיותרים על מכשיר שאינכם זקוקים לו מצד אחד, אך גם לא לקנות מכשיר מיושן מדי או שחסרה לו התכונה שדווקא אותה אתם צריכים. קיימים בשוק כלי מדידה לכל מודל ולכל צורך, וניתן גם להוסיף יכולות למכשיר קיים על מנת להגיע לפתרון המושלם עבור הצרכים שלכם.